Infographics trekken de aandacht
Een infographic is een grafische weergave van data in de vorm van grafieken, diagrammen of illustraties. Infographics trekken de aandacht en helpen de lezer iets snel te overzien of te begrijpen. Het is een handig hulmiddel om een onderzoek bekend te maken onder een groot publiek. Aan de meeste infographics die wij creëren gaat een onderzoek vooraf, zoals een deskresearch of een kwantitatief onderzoek. Net als een goede tekst is een goede infographic een evenwichtige mix van verrassing (aandacht trekken) en voorspelbaarheid (logisch zijn).
De kunst van het weglaten
De clou is om ingewikkelde data op een aantrekkelijke en verhelderende wijze te communiceren aan de doelgroep. De kunst van het weglaten is hierbij essentieel. Samen met u bepalen wij van tevoren wat écht nodig is voor de boodschap. Onze infographics hebben vervolgens een logische opbouw. Wij zorgen daarnaast voor een duidelijke visuele link met het onderwerp. Tegenwoordig zijn er ook interactieve infographics mogelijk.
Wij leveren maatwerk voor infographics
Een infographic voor een wetenschappelijk onderwerp voor een wetenschappelijk publiek ziet er anders uit dan een infographic voor het grote publiek. Wij zorgen ervoor dat de boodschap succesvol wordt overgebracht bij de doelgroep. Hierbij houden wij rekening met het doel, de doelgroep en de context. Het kiezen en afstemmen van de onderdelen binnen de infographic is maatwerk.
Infogram infographics
Een andere data-visualisatietool waarmee wij regelmatig infographics, datavisualisaties en dashboards voor onze klanten maken is Infogram. Het voordeel van deze webgebaseerde software is – naast de vele mogelijkheden voor branding – dat de datavisualisaties op verschillende manieren gepubliceerd worden. De afmetingen van de datavisuals zijn geoptimaliseerde voor de verschillende social media kanalen zoals LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram. Op verzoek van de klant embedden wij de datavisuals op websites.








