
Bureau Lahaut is verhuisd
Bureau Lahaut is per 1 mei 2023 verhuisd naar de Avenue Céramique in Maastricht. Wij hebben ons gevestigd in de Wiebengahal. Bureau Lahaut is het onderzoeksbureau voor de kunst- en cultuursector.
Bureau Lahaut is per 1 mei 2023 verhuisd naar de Avenue Céramique in Maastricht. Wij hebben ons gevestigd in de Wiebengahal. Bureau Lahaut is het onderzoeksbureau voor de kunst- en cultuursector.
Om de culturele sector goed te laten herstellen van de coronacrisis, is het voor een gemeente belangrijk om eerst in kaart te brengen hoe het met de culturele verenigingen gaat.
Universiteit Maastricht heeft de beroepspraktijk van zelfstandige kunstprofessionals onderzocht.
Bureau Lahaut zoekt een stagiair(e) die ons ondersteunt bij lopende onderzoeken. Daarnaast vragen wij de stagiair ons te helpen met marketing- en communicatie activiteiten. Er zijn tevens – na overleg – mogelijkheden om een eigen onderzoek uit te voeren. Lees verder.
Het data-ecosysteem biedt overzicht, verbindt en ondersteunt overheden, bedrijven en wetenschappelijke instellingen bij het werken aan datagedreven oplossingen.
Bureau Lahaut is lid van de marktonderzoeksassociatie (MOA). De MOA gaat vanaf 2 februari 2023 verder onder de naam Data & Insights Network.
Het CBS noemt het consumentenvertrouwen in het afgelopen half jaar historisch laag. Wat betekent dit voor de boekverkoop en kunnen we leren van de eerdere momenten in het millennium wanneer het consumentenvertrouwen laag was?
Index prognose bezoekcijfers van een aantal ‘attractiepunten’ (2019=100). Abn amro vermoedt dat in 2023 de bezoekersaantallen van onderstaande attractiepunten nog lang niet op het niveau van voor corona liggen. U kunt het e.e.a. teruglezen in de publicatie van ABN AMRO: https://lnkd.in/e82ifwV7
De coronalockdowns – die uithuizige culturele vrijetijdsactiviteiten bijna onmogelijk maakten – hebben ervoor gezorgd dat er niet alleen meer boeken zijn verkocht, maar dat er ook vaker boeken zijn gelezen. Bureau Lahaut heeft voor KVB Boekwerk onderzocht in welke mate er meer wordt gelezen en door wie.
Visitor data have a major impact on the cultural sector. By gathering and analysing visitor data, marketers in the cultural sector can reach out to a larger and more diverse audience. The question remains, however, how much of their personal data cultural visitors are willing to share with the cultural sector and what they expect…
Lees meer
Meer boeken verkocht Bureau Lahaut heeft in opdracht van KVB Boekwerk marktcijfers geanalyseerd. Uit de analyse blijkt dat lezers in 2021 totaal ruim 43 miljoen boeken kochten, met een totale waarde van meer dan 647 miljoen euro. De afzet groeide met 5% en is daarmee de hoogste in tien jaar tijd. De boekenmarkt is in…
Lees meer
For cultural venues and those active in the cultural sector, it is important that there are studies that investigate the needs and motivations of target groups. The marketers can then translate the research results into innovative concepts, improved marketing and communication strategies and new cooperative alliances. To facilitate this, Ticketing Group conducted a large-scale survey…
Lees meer